Bude železniční trať č. 012 zrušena?

9. 9. 2021

Po roce 1989 se stalo na určitý čas módním úsloví „to jsou paradoxy“. S paradoxy se ale setkáváme i dnes. Nové vládnoucí uskupení na Středočeském kraji se totiž rozhodlo, bez konzultace s Ministerstvem dopravy, že zruší ke konci roku 2021 část tratě č. 012 Pečky – Kouřim.

Jedná se o úsek Plaňany zastávka – Kouřim. Pro zajímavost uvádíme, že celá trať Pečky - Kouřim byla uvedena do provozu v roce 1882.

Nedávno byla do značné míry trať zrekonstruována, a to jak železniční svršek, tak i přejezdy, včetně montáže nového signalizačního zařízení u nich. Tato akce, tedy oprava některých přejezdů a montáž nového zabezpečovacího zařízení byla dokončena před několika málo lety a vyžádala si náklady ve výši 53.643.000 Kč.

Jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistili, že v současné době probíhá rekonstrukce budovy Bošického nádraží. Tedy tam, kde by ve své podstatě od začátku příštího roku už vlaky neměly jezdit. K čemu je tedy tato rekonstrukce?

Minulý režim byl kritizován za to, že příliš plánuje a přesto se věci neřeší koncepčně. O jaké koncepci se dá hovořit v souvislosti s touto tratí? Za desítky milionů korun ji opravíme, k tomu opravíme přejezdy a drážní budovy a pak ji zrušíme.

Jako důvod tohoto kroku byly uvedeny úspory. Konkrétně by za rok měly činit 2.100.000 Kč. Navrhovatelé tohoto kroku ovšem opomněli uvést, kolik bude stát údržba například zabezpečovacích zařízení na přejezdech, kde nebude jezdit vlak. Celé nám to připomíná, že pravá ruka neví, co dělá levá a také to, že neplatí slova, která vykřikují strany jako ODS, TOP 09, STAN, Piráti, že jim jde především o člověka. Proto lidem omezují veřejnou službu? Ano, některé služby jsou ztrátové, ale jsou nezbytně nutné!

Teď si ještě společně odpovězme na otázku, jak zodpovědně, kvalifikovaně, by se rozhodovalo v celostátním měřítku, pokud by se tyto strany v nadcházejících volbách dostaly k rozhodujícímu podílu na moci.

Fotogalerie

Autor: 
Pavlína Hladíková, František Švarc